O NAS
Naszą misją jest kształcenie liderów.
WE BELIEVE
Wierzymy w zasady dotyczące edukacji i rozwoju dzieci jakie pozostawił nasz Patron.
Wierzymy, że każdy ma jakiś talent, nie zawsze odkryty. W każdym studencie szukamy takiego talentu i go rozwijamy. Podążamy za studentem, a nie za podręcznikiem.
Uczymy kreatywnego myślenia poprzez doświadczanie, a nie zapamiętywanie. Nie uczymy jęz. angielskiego – uczymy jęz. angielskim. Realizujemy projekty badawcze. Zapał, odwaga, wytrwałość to niektóre z cech lidera jakie wzmacniamy.
Bierzemy pełną odpowiedzialność za edukację Waszych dzieci.
Prace domowe odrabiamy w szkole. Oferujemy wszechstronne kluby edukacyjne na miejscu. Eliminujemy konieczność dowożenia studenta w kilka miejsc popołudniami na różne zajęcia. Oczekujemy też, że będziecie z nami współpracować. Będziecie partnerami naszymi i naszych studentów – waszych dzieci.
Nasze metody edukacyjne istotnie się różnią od tych stosowanych w okolicznych szkołach. Znacząco wykraczają ponad wymogi MEN. Dla dobra studentów ważne jest, żebyście nasze podejście zrozumieli zanim je zapiszecie.
Misję realizujemy poprzez autorski program edukacyjny dopasowany do potrzeb i talentów każdego studenta znacznie wykraczający poza standardy MEN. Zakładamy, że każdy student jest geniuszem. Identyfikujemy talenty i słabości studenta, opracowujemy indywidualną ścieżkę rozwoju a w tym zajęcia dopasowane do talentów i zainteresowań studenta oraz jego potrzeb.
PROJEKTY BADAWCZE

Jednym z filarów edukacji w naszej szkole jest realizacja projektów badawczych. Metoda ta odchodzi od tradycyjnego sposobu nauczania. Kształtuje umiejętność myślenia, poszukiwania oraz rozwiązywania problemów. To studenci określają swoje cele, sposoby działania, odpowiadają za swoją pracę, oceniają osiągnięcia i wyciągają wnioski.
Poprzez dokonywanie wyborów zwiększa się poczucie sprawstwa oraz kontroli nad własnymi działaniami. Wzrasta poczucie własnej wartości, student ma poczucie sukcesu. Metoda projektów badawczych skupia się na osobie studenta, który samodzielnie inicjuje temat, angażuje się w przebieg procesu edukacyjnego, planuje go, następnie wykonuje i ocenia.
.
Student jest aktywnym badaczem, który poszukuje, zgłębia, decyduje, stawia hipotezy, wyciąga wnioski. Zadaniem nauczyciela jest wybór tematu zgodnego z zainteresowaniami i doświadczeniami życiowymi studenta oraz wytyczenie ram merytorycznych. Nauczyciel pełni funkcję wspomagającą i organizującą.
Projekty badawcze w naszej szkole trwają ok. miesiąca. Sale są wyposażone w Centra Badawcze. Integralnym elementem projektu jest wycieczka tematyczna, wizyta eksperta i prezentacja publiczna na zakończenie projektu.
JĘZYK ANGIELSKI
Celem nauki języka angielskiego w naszej szkole jest osiągnięcie wyniku 90% na egzaminie maturalnym przeprowadzanym w 8 klasie. Dotychczas wszyscy nasi studenci, którzy chodzili do naszej szkoły od 1 klasy przekroczyli poziom 90%. W konsekwencji mogą kontynuować naukę w naszym liceum gdzie wybrane przedmioty nauczane są w jęz. angielskim.
Nasi studenci mają pięć do dziesięciu lekcji języka angielskiego. Na początku każdego roku szkolnego przeprowadzana jest ewaluacja poziomu języka. To właśnie wtedy decyzję o przystąpieniu uczniów do egzaminów Cambridge wspólnie podejmują nauczyciel wraz z native speakerem i metodykiem języka angielskiego. Zdane egzaminy kończą się uzyskaniem odpowiednich certyfikatów: YLE, KET, PET, które pokazują w jakim stopniu dziecko opanowało język.
.
Edukacja językowa jest oparta o CLIL (Content and Language Integrated Learning – Zintegrowane Nauczanie Języka i Przedmiotu). CLIL różni się fundamentalnie od typowego nauczania języka obcego. W przeciwieństwie do tradycyjnych lekcji języka metoda CLIL zakłada nauczanie treści przedmiotowych poprzez język obcy. Język obcy jest dla naszych studentów narzędziem do poznawania świata, a nie celem do nauki.
Edukacja językowa oparta o CLIL ma na celu zainteresowanie studentów nauką języka angielskiego poprzez pokazanie użyteczności tego języka oraz motywuje do poszukiwanie go w otaczającym świecie: w muzyce, informatyce, filmie, bajce. CLIL rozwija studentów w bardzo różnych dziedzinach, dzięki czemu bez problemu odnajdują się w tematach poruszanych w szkole.
Godzina geniuszu
Pozwala naszym studentom rozwijać swoje pasje bardziej niż jakiekolwiek inne lekcje. GG to zajęcia na których studenci sami decydują o tym co robią. Wybierają swój team. Opracowują interesujące ich projekty. Od roku 2050 (czyli jakieś 100 lat za późno) w naszej szkole GG będzie jedynym rodzajem zajęć.
STOPNIE

W naszej szkole nie stosujemy standardowych ocen tylko ocenianie kształtujące. Ma ono na celu pomóc studentom w nauce gdyż przyjmują oni odpowiedzialność za własny proces uczenia się. Uczą się dla siebie, a nie dla stopni.
System ocen kształtujących ma sens, jeśli studenci i rodzice są świadomymi uczestnikami procesu oceniania, jeśli student rozumie, że ocena kształtująca pomoże mu się uczyć; a rodzice, że dzięki ocenianiu kształtującemu mogą pomóc studentowi rozwijać się stając się jego sojusznikiem i mentorem.
Ważne jest aby rodzice od początku zrozumieli istotę oceniania kształtującego. Rodzice aktywnie uczestniczą w procesie budowania systemu wartości u swoich dzieci, współdziałają i wspierają nauczycieli w pracy, pomagają w rozwiązywaniu ewentualnych wątpliwości czy trudności.
Nauczyciele dysponując wysokimi kompetencjami merytorycznymi są gotowi do uczenia oraz rozwijania pasji u studentów. Studenci biorą odpowiedzialność za naukę, swoje zachowanie i kształtowanie charakteru.
ORGANIZACJA
Budynek szkolny
ma powierzchnię ok. 3,000 m2. Posiada duże i jasne klasy, music studio, science lab, workshop / art studio, salę integracji sensorycznej, własną kuchnię, sale na zajęcia indywidualne i kluby plus oddzielną część szkolną i przedszkolną
Sala gimnastyczna
o powierzchni ok. 300 m2 umożliwia uczniom realizację sportowych pasji i wzmacnianie sportowych talentów. Sport jest fundamentem kształtującym osobowość lidera.
Boisko i strefa chillout
o powierzchni ok 4,000 m umożliwiają realizację celów sportowych szkoły i odpoczynek.
Winter i Summer camp
jest organizowany dla studentów z klas 1-3. Szkoła jest otwarta dodatkowo w jeden tydzień ferii i wakacji. W ramach camp’ów realizujemy co roku inny program.

Mundurek
jest wymagany od każdego studenta. Pozwala identyfikować się ze społecznością szkolną. Uczniowie różnicują się między sobą swoimi talentami i energią, a nie strojem czy logiem firmy, która go produkuje. Mundurek obowiązuje również na zajęciach PE i klubach.
Nowe technologie
stanowią podstawowe narzędzie edukacyjne. W każdej klasie znajduje się tablica interaktywna. Studenci powszechnie korzystają z tabletów i komputerów. Szkoła dysponuje tabletami, laptopami, robotami. Najważniejszy jednakże jest i zawsze będzie bezpośredni kontakt studenta z nauczycielem i innymi studentami.
Wycieczki
są kluczowym elementem edukacji opartej o projekty badawcze. Rozbudzają zainteresowania, zachęcają studentów do aktywności poznawczej, wyzwalają chęć do myślenia, badania i eksperymentowania. Wyprawy przyrodnicze, historyczne, naukowe, wizyty w fabrykach, urzędach, sklepach, piesze wyprawy, gry terenowe, spacery to chleb powszedni studentów naszej szkoły.

REKRUTACJA
Wierzymy, że skuteczne kształcenie liderów – wsparcie studenckiej Energii = mocy i charakteru ² wymaga wieloletniego procesu i konsekwentnej realizacji niezakłóconej edukacyjnym betonem. Szkody na charakterze dziecka są nieodwracalne. Bierzemy odpowiedzialność za proces edukacyjny, ale tylko w sytuacji, kiedy cały proces – zaczynając od przedszkola – odbywa się w naszej placówce. W związku z tym nie prowadzimy aktywnej rekrutacji do naszej szkoły dla dzieci z zewnątrz.
Przyjmujemy głównie absolwentów naszego przedszkola. Mają pierwszeństwo w przyjęciu do naszej szkoły. Tylko w sytuacji, kiedy po zakończeniu zapisów do pierwszej klasy dla dzieci z naszego przedszkola pozostaną wolne miejsca dopuszczamy rekrutację z zewnątrz.
Ze względu na fakt, że przedszkole co roku kończą dwie grupy, a w naszej szkole jest miejsce na dwie klasy rocznie to miejsc dla dzieci z zewnątrz praktycznie nie ma. W przypadku wolnego miejsca, każdy zewnętrzny kandydat jest wpisywany na listę rezerwową i rozpatrywany indywidualnie.
KONTAKT
Szkoła Podsawowa im. A. Einsteina
ul. Dębowa 13
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
E-mail: biuro.szkola@ndm.edu.pl
Tel. +48 601 860 622