Elementy edukacyjne w naszej placówce
Angielski intensywnie
Intensywna nauka jęz. angielskiego w tym z native speaker’em metodą CLIL.

Projekty badawcze
W ramach, których dzieci i studenci uczą się kreatywnie i krytycznie myśleć. Samodzielnie identyfikują problemy – nie z książki tylko ze świata dookoła, eksperymentują, dyskutują z zaproszonymi ekspertami, kwestionują opinie innych w tym nauczyciela. Nie zapamiętują. Rozumieją. Badają. Pracują w grupach, parach. Uczą się kooperacji. Na koniec publicznie prezentują wyniki swoich badań.

Kluby
Są traktowane na równi z zajęciami wymaganymi przez prawo (a nie jako dodatek), obejmują różne obszary od sportów po sztukę i science. Umożliwiają indywidualny rozwój pasji i talentów, a przy okazji zwalniają rodzica z funkcji bycia uberem swojego dziecka. To studenci decydują o rodzajach klubów.

Sport
On jest fundamentem edukacji w naszej szkole Ponieważ na większości zajęć wspieramy współpracę, a nie rywalizację („uczymy się dla siebie, a nie dla stopnia lepszego niż stopień koleżanki”) to właśnie przez sport nasi studenci doświadczają rywalizacji i porażki. Wykorzystujemy też sport i ruch w ramach innych zajęć. Zgodnie z badaniami neurodydaktycznymi, jednym z głównych czynników zwiększających wydajność mózgu jest używanie więcej niż jednego zmysłu, na przykład ruchu.

Zasady edukacyjne z którymi się nie zgadzamy
Uczenie się na pamięć
zamiast tego stawiamy na myślenie i zrozumienie.

Podejście: uczeń = parobek
zamiast tego stawiamy na równość studenta i nauczyciela.

Odrabianie prac domowych
(za wyjątkiem czytania książek, zewnętrznych badań projektowych). Nie zgadzamy się z powszechnym poglądem, że prace domowe uczą systematyczności.

Podręczniki i ich przerabianie
Podręczniki nie są fundamentem, a dodatkiem uzupełniającym przebieg zajęć i nie są realizowane strona po stronie, w ten sam sposób dla wszystkich studentów we wszystkich klasach.

Dzwonek szkolny
Dzwonek nie jest używany. Jest niepotrzebny.

Pozbawianie dziecka wrodzonych umiejętności przywódczych
Pozbawianie dziecka wrodzonych umiejętności przywódczych (norma w większości szkół) poprzez stosowanie zasad pochodzących z:
- Cyrku (np. tresowanie poprzez nagradzanie i karanie)
- Wojska (np. bezdyskusyjne wykonywanie rozkazów)
- Więzienia (np. brak odpowiedzialności za siebie, ograniczanie wolności w myśleniu i działaniu)
- Sekt religijnych (np. siedzenie cicho i bezdyskusyjne/bezmyślne słuchanie innych)
- Szpitala dla psychicznie chorych (np. dzielenie społeczności na mądrzejszych i głupszych, tych co zawsze wszystko wiedzą i tych co nie wiedzą nic)
