Edukacja

Elementy edukacyjne w naszej placówce

Zobacz Schowaj

Angielski intensywnie

Intensywna nauka jęz. angielskiego  w tym z native speaker’em metodą CLIL.

Projekty badawcze

W ramach, których dzieci i studenci uczą się kreatywnie i krytycznie myśleć.  Samodzielnie identyfikują problemy – nie z książki tylko ze świata dookoła, eksperymentują, dyskutują z zaproszonymi ekspertami, kwestionują opinie innych w tym nauczyciela.  Nie zapamiętują. Rozumieją. Badają. Pracują w grupach, parach.  Uczą się kooperacji.  Na koniec publicznie prezentują wyniki swoich badań.

Kluby

Są traktowane na równi z zajęciami wymaganymi przez prawo (a nie jako dodatek), obejmują różne obszary od sportów po sztukę i science.  Umożliwiają indywidualny rozwój pasji i talentów, a przy okazji zwalniają rodzica z funkcji bycia uberem swojego dziecka.  To studenci decydują o rodzajach klubów.

Sport

On jest fundamentem edukacji w naszej szkole  Ponieważ na większości zajęć wspieramy współpracę, a nie rywalizację („uczymy się dla siebie, a nie dla stopnia lepszego niż stopień koleżanki”) to właśnie przez sport nasi studenci doświadczają rywalizacji i porażki.  Wykorzystujemy też sport i ruch w ramach innych zajęć. Zgodnie z badaniami neurodydaktycznymi, jednym z głównych czynników zwiększających wydajność mózgu jest używanie więcej niż jednego zmysłu, na przykład ruchu.

Zasady edukacyjne z którymi się nie zgadzamy

Zobacz Schowaj

Uczenie się na pamięć

zamiast tego stawiamy na myślenie i zrozumienie.

Podejście: uczeń = parobek

zamiast tego stawiamy na równość studenta i nauczyciela.

Odrabianie prac domowych

(za wyjątkiem czytania książek, zewnętrznych badań projektowych). Nie zgadzamy się z powszechnym poglądem, że prace domowe uczą systematyczności.

Podręczniki i ich przerabianie

Podręczniki nie są fundamentem, a dodatkiem uzupełniającym przebieg zajęć i nie są realizowane strona po stronie, w ten sam sposób dla wszystkich studentów we wszystkich klasach.

Dzwonek szkolny

Dzwonek nie jest używany.  Jest niepotrzebny.

Pozbawianie dziecka wrodzonych umiejętności przywódczych

Pozbawianie dziecka wrodzonych umiejętności przywódczych (norma w większości szkół) poprzez stosowanie zasad pochodzących z:

  • Cyrku (np. tresowanie poprzez nagradzanie i karanie)
  • Wojska (np. bezdyskusyjne wykonywanie rozkazów)
  • Więzienia (np. brak odpowiedzialności za siebie, ograniczanie wolności w myśleniu i działaniu)
  • Sekt religijnych (np. siedzenie cicho i bezdyskusyjne/bezmyślne słuchanie innych)
  • Szpitala dla psychicznie chorych (np. dzielenie społeczności na mądrzejszych i głupszych, tych co zawsze wszystko wiedzą i tych co nie wiedzą nic)