Przedszkole

O NAS

Naszą misją jest kształcenie liderów.   

WE BELIEVE

Wierzymy w zasady dotyczące edukacji i rozwoju dzieci jakie pozostawił nasz Patron.

Wierzymy, że każde dziecko jest geniuszem.  Każde jest Einsteinem.  Uważamy, że zgodnie z tym, co twierdzi nasz Patron należy realizować pasję, rozwijać energię – moc i charakter.  Polegać na wyobraźni i krytycznym myśleniu bardziej niż zapamiętanej wiedzy.  Popełniać błędy, ale nie poddawać się. Nie bać się zmian.  Podążać naprzód własną ścieżką.

Tylko wtedy młody człowiek będzie mógł rozwinąć swój potencjał i będzie szczęśliwy, robiąc to, co kocha.  Wierzymy w słuszność przekazu Einsteina i stosujemy jego zasady, które leżą u podstaw naszej misji kształcenia liderów.


PROGRAM EDUKACYJNY

Program edukacyjny w naszym przedszkolu jest realizowany przy pomocy projektów badawczych. Jest oparty o założenie, że każdy posiada jakiś talent – jak powiedział nasz patron – „Każdy jest geniuszem”.

Realizacja projektów badawczych to doświadczanie, eksperymentowanie, zadawanie pytań o otaczającym świecie.  Praktyczne działanie.  Wyzwalanie zainteresowań i motywacji do działania.  Inicjowanie samodzielnego uczenia się.  Przywiązujemy dużą wagę do budowania bogatego i stymulującego poznawczo środowiska uczenia się przedszkolaków.  Do głównych celów programu wychowania przedszkolnego należy rozwijanie kreatywności i nieszablonowego myślenia.

INSPIRUJEMY

Dziecko potrzebuje motywacji i wsparcia do rozpoczęcia twórczej zabawy.  Nie krytykujemy – wspieramy.  Dziecko chce namalować czerwone słońce?  Nie podsuwamy mu żółtej kredki.


WSPIERAMY KREATYWNOŚĆ

Czy nie lepiej przeznaczyć ten czas na naukę wiersza na pamięć lub ćwiczyć inną, bardziej praktyczną umiejętność?  Nic bardziej mylnego! Kreatywność to jedna z niewielu zdolności, która może ułatwić życie dziecku tak naprawdę na każdym polu.  W postawie twórczej nie chodzi o wycinanie kolorowych zwierzątek z papieru, klejenie smoków z bibuły czy wymyślanie nowych słów na literę K. 

Chodzi przede wszystkim o zdolność twórczego myślenia, które przydaje się w dorosłym życiu. Dzięki kreatywności dziecko będzie potrafiło rozwiązywać napotykane w życiu problemy. Możliwe, że dzięki postawie twórczej odnajdzie sposób na poradzenie sobie w kłopotliwej sytuacji, której nie przewidzieliśmy lub która wydarzy się spontanicznie.

Właśnie w takich okolicznościach ważna jest dziecięca kreatywność i umiejętność wymyślania nowych rozwiązań, oryginalnych zastosowań przedmiotów codziennego użytku i sprytnych sposobów na radzenie sobie z problemami.

ROZWIJAMY PASJE

Dziecko zbiera drobiazgi, lubi oglądać chmury lub ma inne hobby – wspieramy zainteresowania, zadajemy pytania, słuchamy, budujemy pewność siebie dziecka i jego poczucie zadowolenia.


ZAPOMINAMY O PODSUWANIU GOTOWYCH ROZWIĄZAŃ

Pozwalamy dziecku próbować nowych rzeczy, mylić się, samemu wymyślać rozwiązanie jego problemów.  Niech samo tworzy świat!


POZWALAMY ZADAWAĆ PYTANIA I SAMI JE ZADAJEMY

Zadawanie pytań to tak naprawdę wstęp do kreatywnego myślenia. Ich umiejętne wypowiedzenie ułatwia znalezienie poszukiwanej odpowiedzi, a pytania są wyrazem ciekawości świata.


CZYTAMY

Obrazy płynące z telewizora nie pobudzają wyobraźni, ale te wyłaniające się z czytanych bajek jak najbardziej!

Realizujemy nasz program przy pomocy następujących elementów:

  • CENTRUM BADAWCZE – Jest głównym elementem wyposażenia w każdej sali. Centrum badawcze to wydzielone miejsce, w którym dzieci podejmują samodzielne działania.  Do zabawy wykorzystują zgromadzone przedmioty, które są dostosowane do danego projektu badawczego. Centrum badawcze w każdym projekcie wygląda inaczej: jeśli mówimy o kosmosie – centrum zmienia się w „Centrum badań kosmicznych”, jeśli mówimy o projekcie badawczym „Człowiek” – centrum aranżowane jest w przychodnię, szpital. Dzięki centrum badawczemu dzieci samodzielnie organizują miejsce do swobodnej zabawy, uczą się współpracy, podejmują własną inicjatywę, samodzielnie wymyślają zabawy, prowadzą obserwacje i eksperymentują. 
  • KUFEREK BADACZA – Do odkrywania świata każde dzieci otrzymują „kuferek badacza”.  Są w nim przedmioty, które posłużą dzieciom do eksperymentowania, doświadczania. Kuferek badacza jest co roku tworzony przez kadrę z naszego przedszkola pod kątem projektów badawczych planowanych na dany rok szkolny. Nie jest dostępny na rynku.
  • EKSPERCI – Eksperci pełnią ważną rolę w projekcie badawczym.  Inspirują, pokazują, tłumaczą, rozmawiają, są autorytetami w danej dziedzinie.  Ekspertami są także zaproszeni rodzice, dziadkowie oraz osoby związane z danymi dziedzinami – np. weterynarz, policjant, lekarz, stolarz, tancerz. Oczywiście ekspertami stają się nasze przedszkolaki.  Jeśli dziecko pasjonuje się rybami – może być ekspertem w projekcie badawczym woda; jeśli jeździ konno – może być ekspertem w projekcie o gospodarstwie; a jeśli gra na instrumencie – może być ekspertem przy projekcie badawczym muzyka.
  • WYCIECZKI/SPACERY BADAWCZE – Nieodłączną częścią projektu są wycieczki tematyczne oraz spacery badawcze.  Ta forma stanowi dla dzieci bardzo ważną rolę w nabywaniu doświadczeń drogą bezpośredniego kontaktu.  W trakcie wycieczki ma miejsce wiele momentów wywołujących emocjonalne przeżycia, chwil, w których budzi się zainteresowanie oglądanymi obiektami czy przedmiotami, a także spotkaniami z ludźmi wykonującymi różne zawody.
  • METODA QUESTION THE AUTHOR (QTA) – Nauczyciel podczas rozmowy z dziećmi stosuje metodę QtA – metodę zadawania pytań otwartych. Metoda ta zakłada, że nie ma złych odpowiedzi, jeśli tylko nie odchodzi się za bardzo od poruszanego zagadnienia. Każda aktywność słowna dziecka jest dla nauczyciela cenna i może być wykorzystana jako podłoże do następnych pytań i podstawa dalszego ciągu dyskusji.
  • KLUBY – Integralną częścią realizacji programu edukacyjnego przedszkola i projektów badawczych są kluby. Oferta klubów zmienia się co roku.

JĘZYK ANGIELSKI

Rozwijanie potencjału językowego dzieci. Dzieciństwo jest najlepszym momentem by zacząć swoją przygodę z językiem obcym. Z wielu badań wynika, że dzieci w wieku przedszkolnym posiadają najlepsze kompetencje do przyswajania języka obcego.

Jak nauczamy języka angielskiego w naszym przedszkolu?

Zakres tematów oraz rozwijanych umiejętności jest dostosowany do wieku i umiejętności dzieci.  Podczas zajęć przede wszystkim stawiamy duży nacisk na komunikację – dużo aktywności, które motywują do mówienia – porozumiewania się między dziećmi.

Podczas zajęć angielskiego jest również dużo aktywności ruchowych, piosenek, konwersacji oraz gier i zabaw.  W pracy z dziećmi wykorzystujemy różnorodne gadżety i pomoce dydaktyczne, aby zajęcia były jak najbardziej atrakcyjne dla dzieci.  Ponadto, w tygodniu dzieci mają dodatkowe zajęcia z native speakerem, który poszerza i utrwala zdobytą przez dzieci wiedzę i umiejętności.


Nauczanie angielskiego podczas codziennych czynności

Dodatkowo nauczyciel języka angielskiego towarzyszy dzieciom również kilkukrotnie w ciągu dnia.  Komunikując się z nimi zarówno na playroomach jak i w salach w języku angielskim podczas codziennych czynności takich jak zabawa, mycie rąk, jedzenie, podczas ubierania w szatni czy podczas pobytu dzieci na dworze by nauka i przyswajanie języka było dla nich jak najbardziej naturalne.

Edukacja kulturowa

Wydarzeniem kulminacyjnym związanym z językiem angielskim w każdym miesiącu jest specjalny event, który nawiązuje do aktualnie realizowanego projektu badawczego lub do ważnych wydarzeń i świąt w Polsce i Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanady i Australii. Podczas takiego eventu dzieci mogą poznać kulturę, tradycje i historię.


Native speaker

Ważnym aspektem nauki języka angielskiego w naszym przedszkolu jest obecność native speakera, który prowadzi zajęcia z dziećmi dwa razy w tygodniu.  Jest to drogocenne doświadczenie dla dzieci, które mogą obcować podczas zajęć z osobą, której językiem ojczystym jest język angielski.

ORGANIZACJA

Przedszkole mieści się w nowym obiekcie wybudowanym specjalnie z myślą o edukacji.  W tym samym budynku mieści się szkoła podstawowa, gdzie dzieci kontynuują program edukacyjny rozpoczęty w przedszkolu.


Przedszkole jest oddzielone od szkoły. Znajdują się tu duże, słoneczne sale, sala gimnastyczna, plac zabaw oraz strefa chillout. Do dyspozycji stoi boisko szkolne. Otwarte w godzinach od 6.30 do 18 w dni powszednie przez cały rok z dwutygodniową przerwą podczas wakacji.


Każdego dnia dzieci bawią się na świeżym powietrzu.

Projekty badawcze realizujemy w pierwszej połowie dnia. Popołudniami odbywają się kluby związane z danym projektem badawczym i potrzebami rozwojowymi dzieci. W ramach każdego projektu odbywają się m.in. wycieczka badawcza, wizyta eksperta oraz publiczna prezentacja.


Każdego dnia przedszkole oferuje pełnowartościowe i zdrowe posiłki przygotowywane na miejscu, we własnej kuchni.


Grupy liczą ok. 18 dzieci. W każdej grupie jest nauczyciel prowadzący i asystent.

ZAPISY

Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 lat. Dzieci z naszego przedszkola mają pierwszeństwo w przyjęciu do naszej szkoły.

Głównym elementem procesu przyjmowania dziecka do przedszkola jest rozmowa z rodzicami mająca na celu zrozumienie, czy oczekiwania rodziców są spójne z programem edukacyjnym naszego przedszkola i szkoły oraz ustalenie zasad współpracy ze środowiskiem przedszkolnym.

Zachęcamy do odwiedzenia naszego przedszkola!

KONTAK

Przedszkole im. A. Einsteina
ul. Dębowa 13
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
E-mail: biuro@ndm.edu.pl
Tel. +48 885 021 703