Jęz. angielski
Edukacja językowa jest oparta o CLIL (Content and Language Integrated Learning – Zintegrowane Nauczanie Języka i Przedmiotu). CLIL różni się fundamentalnie od typowego nauczania języka obcego. W przeciwieństwie do tradycyjnych lekcji języka metoda CLIL zakłada nauczanie treści przedmiotowych poprzez język obcy. Język obcy jest dla naszych uczniów narzędziem do poznawania świata, a nie celem do nauki.
Edukacja językowa oparta o CLIL ma na celu zainteresowanie dzieci nauką języka angielskiego poprzez pokazanie użyteczności tego języka oraz motywuje do poszukiwanie go w otaczającym świecie: w muzyce, informatyce, filmie, bajce. CLIL rozwija uczniów w bardzo różnych dziedzinach, dzięki czemu bez problemu odnajdują się w tematach poruszanych w szkole. Nasz program CLIL bazuje na kilku podstawowych założeniach:
- Nauczanie Języka Oparte na Zadaniach (Task-Based Language Teaching, TBLT) - dzieci wykonują zadania w języku, którego się uczą. Wszystkie ćwiczenia, które są wykonywane mają swój cel, np. zrozumieć różnice między poszczególnymi czasami. Nauczyciel w kontakcie z uczniami mówi po angielsku, dzięki temu młodzi ludzie szybko uczą się nowych słówek, zwrotów i czasów.
- Zanurzenie w języku (language immersion) - jest to nauka poprzez używanie tylko i wyłącznie języka obcego.
- English is fun – poznawanie języka za pomocą nauki i zabawy. Zajęcia są ciekawe i sprawiają uczniom radość, dzięki czemu angażują się oni oraz zagłębiają w język angielski.
- English is living – to założenie ma zobrazować dzieciom, że język angielski to nie tylko szkolny przedmiot, ale również sposób komunikacji służący do poznawania ludzi z innych kultur.
- Engage&Interact – zadaniem nauczyciela jest sprawić, aby dzieci były zaangażowane w proces nauczania. W przypadku, gdy uczniowie będą znudzeni lekcjami, przyswoją niewiele wiedzy. Dlatego też postanowiliśmy używać atrakcyjnych, interaktywnych metod i technik nauczania, dzięki którym dzieci staną się uczestnikami zajęć.
W tygodniu uczniowie mają minimum pięć lekcji języka angielskiego. Na początku każdego roku szkolnego przeprowadzana jest ewaluacja poziomu języka. To właśnie wtedy decyzję o przystąpieniu uczniów do egzaminów Cambridge wspólnie podejmują nauczyciel wraz z native speakerem i metodykiem języka angielskiego. Zdane egzaminy kończą się uzyskaniem odpowiednich certyfikatów: YLE, KET, PET, które pokazują w jakim stopniu dziecko opanowało język.